DRAUDŽIAMA LOŠTI NUOTOLINIUS STALO LOŠIMUS IR LOŠIMUS A KATEGORIJOS AUTOMATAIS ASMENIMS, KURIEMS NĖRA SUKAKĘ 21 METAI
DRAUDŽIAMA LOŠTI ASMENIMS, KURIEMS NĖRA SUKAKĘ 18 METŲ
ĮSPĖJAME: NEATSAKINGAS LOŠIMAS GALI TAPTI PRIKLAUSOMYBĖS NUO AZARTINIŲ LOŠIMŲ PRIEŽASTIMI
DRAUDŽIAMA LOŠTI NUOTOLINIUS STALO LOŠIMUS IR LOŠIMUS A KATEGORIJOS AUTOMATAIS ASMENIMS, KURIEMS NĖRA SUKAKĘ 21 METAI •DRAUDŽIAMA LOŠTI ASMENIMS, KURIEMS NĖRA SUKAKĘ 18 METŲ •ĮSPĖJAME: NEATSAKINGAS LOŠIMAS GALI TAPTI PRIKLAUSOMYBĖS NUO AZARTINIŲ LOŠIMŲ PRIEŽASTIMI
Šiuo metu e-sporto šaka (elektroninis sportas, kibernetinis sportas, konkurencingi kompiuteriniai žaidimai, virtualus sportas) yra viena greičiausiai populiarėjančių mūsų laikų disciplinų. Vis daugiau žmonių nusprendžia praleisti laiką prie kompiuterinių žaidimų: juk tai ne tik puiki laisvalaikio pramoga, bet ir savotiškas pabėgimas nuo darbų ir kasdienės rutinos. Dabartiniais mūsų technologijų laikais ši sporto šaka išgyvena tikrą renesansą: tiesioginės (live) transliacijos, milijoninės gerbėjų armijos ir mušami populiarumo rekordai.
Visame pasaulyje reguliariai organizuojami įvairaus dydžio turnyrai, o jose varžytis jau gali ir pradedantieji ir pajėgiausi planetos eSporto žaidėjai. Iki menkiausių detalių apgalvoti populiariausi strateginiai įvairių tipų žaidimai pritraukia vis daugiau žaidėjų, o kiti neretai išbando ir profesionalo kelią. Jei seki e-sporto naujienas turbūt žinai, jog ukrainiečių “NaVi” komandoje profesionaliai rungtyniauja ir lietuvis Justinas “jL” Lekavičius, kuris sėkmingai įgyvendino savo svajonę. E-sportas pasaulinėje rinkoje dominuoja jau ne vienerius metus ir dėl savo išskirtinių savybių (žaidimų grafika, įvairios strategijos, bendras komandinis pasiruošimas) neabejotinai ir toliau dominuos ateityje.
E-sporto turnyrai rengiami skirtingose pasaulio vietose (Š. Amerika, Europa, Azija) ir žaidėjai varžosi pavieniuose turnyruose arba prisijungę prie elitinių komandų. Verta paminėti, jog mažiau populiarūs turnyrai vyksta ir internete, o prestižiniai turnyrai taip pat sutraukia ir mases stebėtojų, kurie savo mylimas komandas gyvai palaiko ir specialiai tam pritaikyotose milžiniškose arenose. Tiesioginės varžybų transliacijos ne tik pagyvina kovą dėl čempionų titulo, bet ir leidžia pilnavertiškai pasimėgauti išmaniųjų technologijų galimybėmis. Renginiai garantuoja ir įspūdingus prizinius laimėjimus (varžybose iš anksto garantuojami priziniai fondai).
Tarp populiariausių kompiuterinių žaidimų sąrašo viršūnėje vis dar išlieka MOBA stiliaus žaidimai (kai komandos/žaidėjai tarpusavyje varžosi mūšio lauke) bei FPS (pirmo asmens šaudyklė). Tarp šių žaidimų yra legendinis „Counter-Strike 2”, „League of Legends“ (LoL) bei „Dota 2”. Žinomiausi pasaulyje šių žaidimų turnyrai yra: „The International“ – „Dota 2” turnyras, „League of Legends“ pasaulio čempionatas bei „Counter-Strike 2” „Major“ turnyras, kuris vyksta du kartus per metus. Visi turnyrai transliuojami tiesiogiai ir susilaukia ne tik fanų palaikymo, bet ir susidomėjimo iš garsiausių prekinių ženklų, pavyzdžiui: „Red Bull“, „Adidas“, „Sony“. Įprastai aukščiausio lygio turnyrai turi milijoninius prizinius fondus, o didžiausiu iš jų išsiskiria „The International“.
E-sporto populiarumas sparčiai auga ir tai puikiai atsispindi organizuojamuose turnyruose. Kiekvienais metais galima išvysti vis daugiau A lygio turnyrų, kuriuose priziniai fondai siekia 500 tūkst. JAV dolerių ir daugiau. Ypač padidėjęs turnyrų skaičius jaučiamas „Counter-Strike 2” žaidime. 2025 metais kiekvieną mėnesį bus galima stebėti mažiausiai po 1 – 2 aukščiausio lygio turnyrą.
Reikia pripažinti, kad e-sportas be žiūrovų įsitraukimo negalėtų pasigirti augančiu populiarumu, o turnyrų skaičius tik mažėtų. 2024 metų sezone „League of Legends“ pasaulio čempionato finalą stebėjo 6,9 mln. žmonių (be žiūrovų Kinijoje), kas yra visų laikų e-sporto rekordas. Tokie skaičiai leidžia e-sporto industrijai plėstis ir organizuoti dar kokybiškesnius turnyrus. Gerėjančios sąlygos žiūrovams leidžia stebėti unikalius talentus skirtinguose žaidimuose.
„Counter-Strike 2” yra vienas iš žaidimų, kuris 2025 metais susiduria išaugusių turnyrų problema. Prasidėjus sezonui, komandos pradėjo atsisakinėti vietų tam tikruose turnyruose, kad galėtų susikoncentruoti į pačius populiariausius ir svarbiausius. Žvelgiant iš kitos pusės, atsirado galimybė silpnesnėms komandoms varžytis LAN turnyruose, o patekus į atkrintamąsias pasirodyti ir prieš žiūrovus. 2025 metais laukia dar vienas konkurencingas ir įtraukiantis e-sporto sezonas. Žemiau pateikėme visus populiariausius FPS žaidimų turnyrus artėjančiais metais.
Iš visų FPS žaidimų „Counter-Strike 2” išsiskiria didžiausiu augimu. 2025 metais nusimato daugybė aukščiausio lygio turnyrų, o organizatoriai jau rezervuojasi datas ir 2026 metų sezonui. Be jokių abejonių patys įdomiausi ir didžiausi yra „Major“ turnyrai – jie vyksta po du kartus per sezoną. Pirmasis vyks birželio 9 – 22 dienomis JAV, o antrasis – gruodžio 1 – 14 dienomis, tik vieta dar kol kas nėra paskelbta.
2025 metų sezonas sausio 14 d. prasidėjo naujuoju „BLAST Bounty 2025 Season 1” turnyru, kurį laimėjo „Team Spirit“, o sausio pabaigoje įvyko vienas prestižiškiausių metų turnyrų – „CS2 IEM Katowice“, kuriame pirmą kartą triumfavo „Team Vitality“. Iš karto po varžybų lenkijoje, prasidės turnyrų maratonas. Čia galite matyti visus didžiausius 2025 metų „CS2” turnyrus:
Kalbant apie „Counter-Strike 2”, būtina paminėti ukrainiečių e-sporto organizaciją „Natus Vincere“, kurioje žaidžia lietuvis Justinas „jL“ Lekavičius. Ši komanda 2024 sezone laimėjo vieną iš dviejų pasaulio čempionatų, taip pat pasiekė šešis skirtingų turnyrų finalus iš eilės.
„Call of Duty“ 2025 metų sezone numatyti keturi pagrindiniai „Major“ turnyrai. Naujasis sezonas prasidėjo 2024 metų pabaigoje – gruodžio 6 d. startavo atranka į pirmąjį „Major“ turnyrą, kuris vyko sausio 30 – vasario 2 d. Madride. Čia galite matyti visų keturių pagrindinių „Call of Duty: Black Ops 6” turnyrų datas:
„Valorant“ yra pagrindinis „Counter-Strike 2” žaidimo konkurentas. Turnyrai renka dideles auditorijas, o priziniai fondai netgi didesni nei „CS2”, tačiau pagrindinė to priežastis – „Valorant“ turnyrų vyksta kur kas mažiau. Pirmasis aukščiausio lygio turnyras vyko vasario 20 d. – kovo 2 d. Bankoke, kurio prizinis fondas 500 tūkst. JAV dolerių. „Valorant Masters Toronto 2025” vyks birželio 7 – 22 dienomis, prizinis fondas 1 mln. JAV dolerių, o pasaulio čempionatas – „Valorant Champions 2025” vyks rugsėjo 12 – spalio 5 d. Paryžiuje. Šio turnyro prizinis fondas sieks net 2,25 mln. JAV dolerių. Laimėtojams atiteks 1 mln. JAV dolerių.
Šiuo metu populiariausias e-sporto žaidėjas Lietuvoje yra „Counter-Strike 2” žaidėjas Justinas „jL“ Lekavičius, kuris atstovauja ukrainiečių organizacijai „Natus Vincere“. Su šia ekipa 2024 metais lietuvis pasiekė šešis turnyrų finalus iš eilės, taip pat laimėjo vieną iš dviejų pasaulio čempionatų. Tai buvo pirmas lietuvio sezonas aukščiausiame lygyje ir jame debiutavo tiesiog įspūdingai. Metų gale vykusiuose apdovanojimuose buvo pripažintas penktu geriausiu metų žaidėju, taip pat laimėjo apdovanojimą kaip geriausias savo pozicijos žaidėjas. Prie visa to, „NaVi“ buvo išrinkta geriausia 2024 metų komanda.
Daugiausiai dėmesio susilaukia „Dota 2” žaidimo turnyras – „The International“, „League of Legends“ pasaulio čempionatas, taip pat „Counter-Strike 2” „Major“ turnyrai. 2024 metais „League of Legends“ pasaulio čempionatą vienu metu stebėjo 6,9 mln. žiūrovų, kas yra didžiausias skaičius per visą e-sporto istoriją. „Counter-Strike:Global Offensive“ ir „Dota 2” finalus 2021 metais stebėjo 2,74 mln. žiūrovų.
Saudo Arabijoje organizuojamas „Esports World Cup“ yra vienas didžiausių e-sporto turnyrų, kuris apima visus žaidimus ir vyksta ilgiau nei mėnesį. 2024 metais šio turnyro prizinis fondas siekė 62,5 mln. JAV dolerių.
2025 m. „League of Legends“ pasaulio čempionatas prasidės spalio mėnesį, o finalas bus žaidžiamas lapkritį, Čengdu mieste Kinijoje. „The International 2025” prasidės rugsėjo 3 d, o „Counter-Strike 2” „Major“ turnyrai vyks birželio 9 – 22 dienomis ir gruodžio 1 – 14 dienomis.